2011. november 1., kedd

Téli takarás.

Akárhogyan is húznánk tovább az időt lassan közeleg a tél. Még koradélután melegek vannak-ezért a méhek kijárnak-de a reggelek már hűvösek, nincs tovább a téli takarást meg kell csinálni.A jó méhészek már aug.végén a keretek rendezgetésével felkészülnek a télre és ahogy hűvösödik az idő úgy fokozatosan takarják méheiket. Én ebben most kissé hanyag voltam, az utolsó pillanatig kivártam, a téli oldaltakarókat is csak most készítettem el.
Amint a képen látható a házfelújításból megmaradt hőszigetelő lapokat fogom felhasználni.Méret: 37 x 43 cm. A képen a tavalyi is megtekinthető mintegy érzékeltetve a különbséget ( 2 cm vs.10 cm).Természetesen oda kell figyelni a kaptár minimális szellőzésére is mert ennél a méretnél gondolom elég hamar befülledhetnek! A kijárókra is ügyeljünk nehogy a takarás lezárja!!
Tavaly a szigetelőhab bevonására szemeteszsákot használtam , most kipróbálom a folpack fóliás takarást. Nem félek attól, hogy a méhek megrágják, mivel egyrészt elég későn teszem be s már fürtbe húzódtak, igy van munkájuk, másrészt 1-1 keretet teszek még pluszba be a családhoz mintegy megelőzve, hogy a közvetlenül találkozzanak a takaróanyaggal ill. légrésként is funkcionálhat a többlet hely ( ne feledjük 10 cm a hőszigetelőanyag).
Hogyan tekerjük fel a fóliát a szigetelő lapra? Én igy csináltam:
Először a nagyobb felületre tekertem a fóliát mintegy alapként a későbbi fóliákhoz. Fontos, hogy kezünkkel mindig simitsuk le a fóliát az előző fóliához -ne maradjon légbuborék- a méhek ne tudjanak belebújni.A fólia mintegy 9 mikron vastag ezért értelemszerűen 1 réteg édeskevés. Minden mozzanatnál minimum 2x kell körbetekernünk.( igy a méhekkel találkozó oldalon min. 4 réteg lesz).



Az oldalsó részt is 2x tekertem körbe ügyelve arra, hogy a fólia ne hullámosodjon föl .Befejezésképpen a nagyobbik felületnél ismét körbetekertem a hungarocell-lapot (lezártam az oldal fóliát).
 
Egy 50 m-es tekercs 6 NB oldaltakaróra volt elég, de ez csak viszonyszám, mert a következő 6-ra már kevés volt.






2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Nekem tavaly tavasszal megrágták a folpackos hngarocelleket.Pedig én oldalanként 6-8sort tekertem rá.

Tibor51

Skini írta...

én kartonpapírral szoktam. egyszerű és minden háztartásban megtalálható...