2011. február 13., vasárnap

oktatási hétvége.Műhelymunkák.


A sok elméleti tudás mellé végre egy kis gyakorlat is beiktatódott. Régi kaptárat takarítottunk ,festettünk.Mindenki kiválasztotta a neki megfelelő keretméretet (NB, 1/2 NB) és 5 keretet kellett összeszögezni, huzalozni,műlépezni.



Lassan időszerű a mi környékünkön is a puha cukorlepény gyúrása.Én még soha nem csináltam,igy ezt most elsajátitottam. A recept: 10 kg porcukorhoz 3 kg mézet teszünk s ezt alaposan összegyúrjuk.
 1 kg-os csomagokba kimérjük , majd igy adjuk a méheknek.


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Erre még ráfért volna egy kis gyúrás!:)
Üdv.:Tibor

L írta...

Mivel oktatás volt az oktató szava a döntő és ő is fogja a lepényt felhasználni.Valószínűleg a lepény később homogénebb lesz(ozmózis)nem?
A márciusi Méhészetben lesz egy riport olyan méhészről aki most(februárban)szörpöt ad a méheinek(1/2 Nb rakodó, és kint a természetben)!!!Azt hiszem olyan 200 körüli családja van...

Névtelen írta...

Kíváncsian olvasom majd.....
Lehet februárban szörpöt adni,persze csak ha kirepülésre alkalmas az idő,én is még csak a lepényeket raktam még be,pont egy hete.
Lehet hogy homogénebb lesz,de az maximum azért mert a kis porcukorcsomócskák átnedvesednek,de ennek nincs köze az ozmózishoz! :)

Tibor51

L írta...

Úgy értettem én is,hogy homogénebb lesz.Az ozmózis(koncentráció kiegyenlítődés) csak folyadéknál van?
Borsod melyik részén méhészkedsz?